Is cold calling een goed idee om de verkoop op gang te trekken?


Of koud bellen – ‘cold calling’ – met potentiĆ«le klanten, een goed idee is voor de verkoop hangt af van een aantal factoren. In het algemeen kan cold calling een zeer effectieve manier zijn om potentiĆ«le klanten te bereiken en hen kennis te laten maken met uw producten of diensten. De voorbereiding en het uitwerken van een ijzersterk belscript is hier een belangrijke voorwaarde. Het allerbelangrijkste element echter is de menselijke factor. De beller moet het script beheersen, het zich volledig eigen hebben gemaakt.

Het is echter belangrijk te onthouden dat cold calling ook tijdrovend kan zijn en niet altijd goed wordt ontvangen door de persoon aan de andere kant van de lijn. Daarom is het belangrijk om zorgvuldig te overwegen of cold calling al dan niet de juiste aanpak is voor uw bedrijf.

Met een goede lead-nurturing als vertrekbasis is cold calling dus niet meer aan de orde. Uw beller wordt als het ware reeds op voorhand ‘aangekondigd’ door een voorafgaande stroom aan gepersonaliseerd berichten! Nooit meer ‘cold’ dus, maar goed en netjes voorverwarmd.