start de klok

Wanneer een bezoeker zich op uw website aanmeldt moet u zich bewust zijn dat de klok ongenadig tikt. Dat hebben ze op websites zoals booking.com goed begrepen: een bezoeker op een hotelboekingssite is natuurlijk op zoek naar een verblijf op termijn, de gemiddelde bezoeker daar komt niet gewoon langs even ideetjes opdoen: die gaat boeken, kopen dus. En dus valt er geen tijd te verliezen.

Onderzoek heeft aangetoond dat bezoekers die hun gegevens op uw website achter laten, gemiddeld gezien al voor 2/3 door het beslissingsproces heen zijn nog voor u zelfs met hen contact opneemt. Bovendien blijkt uit datzelfde onderzoek dat minder dan 1 op 5 op dat ogenblik effectief geïnteresseerd is om met u samen te werken. Dat betekent dat ongeveer 80% van alle leads nog niet klaar is om met u in zee te gaan, maar eigenlijk in het hoofd al ergens een beslissing heeft genomen om een investering te doen.

De klok tikt dus ongenadig wanneer een bezoeker zich aandient en een formulier op uw website invult of een chat aangaat. Het is dus een kwestie om niet te laat te komen op het feestje, maar ook om niet te vroeg de klant te benaderen en hem te irriteren, ook niet op uw website.

Wat is het goede moment? Hoe pak je het allemaal aan?

Be First to Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *